viernes, 13 de abril de 2012

"Stevia en movimiento"

"Stevia en movimiento"
Entrevista

"Stevia puede ser complementario a la industria azucarera o la sacarina"
Lunes, 16 de enero 2012


Sourabh Agarwal, director ejecutivo de la India Stevia Association, Nueva Delhi, y CMD, Stevia Biotech, en una conversación con Manjushree Naik, habla sobre la reciente recomendación FnBnews FSSAI panel científico para la aprobación de la stevia y el escenario actual
Un grupo de científicos ha recomendado recientemente la aprobación de la stevia como una alternativa natural al azúcar de los refrescos concentrados, gomas de mascar y otros productos alimenticios elaborados. Comentario.
En realidad, el grupo científico es bastante tarde en la toma de esto. Cuando la transición de la Ley de Prevención de Adulteración de los Alimentos a la Seguridad Alimentaria y la Ley de Normas sucedido, no había reglas y reglamentos a este respecto. Cerca de uno y medio años atrás, la gente de aquí recibe la solicitud hecha por ciertas industrias. Esto tiene que venir como un llamamiento general. Cuatro empresas solicitaron a las necesidades específicas que incluían Coca-Cola, Biotech Stevia, Cargill y una empresa agroalimentaria.
De acuerdo con su aplicación, el panel de científicos ha tomado JECPHA (Comité Mixto FAO / OMS de Expertos en Aditivos Alimentarios), la OMS y la EFSA (European Food Safety Agency) y las recomendaciones y normativas australianas, Gobierno de Nueva Zelandia, y salir con las recomendaciones. El GRS se ha añadido por la FDA, pero más tarde aprobada como edulcorante.
La industria azucarera no está a favor de estas recomendaciones. Lo mismo ocurrirá con el proyecto de propuesta de oposición encuentro de este poderoso grupo de presión, que está a la espera de un gran mercado de la industria de los refrescos y los demás?
Nada en el expediente, se trata de una percepción general. Ellos no han dicho que se oponen, la gente está pensando. Hicimos un gran trabajo de investigación sobre la industria azucarera y se encontró Stevia no tenía ningún tipo de efecto sobre ella. En realidad, el cultivo de la Stevia no coincidirá con la industria del azúcar, incluso en 20 años, ya que incluso entonces toda la cosecha no puede ser superior al 1 por ciento de lo que la industria azucarera está en la India. Stevia puede ser complementario a la industria de azúcar o sacarina. Stevia en mi opinión no es una amenaza para el azúcar en términos de cultivo y el uso en la producción.
Se puede, de hecho, hacer gama diferente de productos disponibles para el consumidor de calorías. Pepsi y Coca-Cola se dice que están conscientes de las calorías lanzamiento de productos y están muy contentos. Stevia será una alternativa azúcar apropiado.
El panel se dice que se recomienda 200 mg de esteviol por kg de peso podría ser utilizado en agua con gas y refrescos concentrados, 3.500 mg de esteviol por kg de peso corporal en las gomas de mascar, pero no hay claridad sobre el uso de la stevia como edulcorante de mesa. ¿Cuál es su opinión al respecto?
Los investigadores de todo el mundo han demostrado el uso de la Stevia. Japón, en los últimos 40 años, no tenía un solo informe negativo sobre la Stevia. Se utiliza en Japón en 80 por ciento de los productos alimenticios.
Cuéntanos más acerca de su seguridad.
Es seguro, pero no voluntad del gobierno está impidiendo que el gobierno con vistas a la producción. Gobierno está preocupado por lo menos. El Consejo Regional de la planta, básicamente, poner como planta medicinal natural y en la lista de prioridades. Se confirmó por última vez en marzo de este año. NMPB no tiene ninguna objeción y se puede extender la recomendación de que el gobierno de la Stevia.
¿Cuáles son las recomendaciones del panel?
En cuanto a las recomendaciones se refiere, no hay una base en forma de su propio estudio. Se define básicamente por JECPHA y la OMS y adoptadas por la EFSA. Las autoridades de Australia-Nueva Zelanda recogido áreas a partir de ahí solamente. En realidad, hablando, el panel no tiene que hacer nada. Todo es parte del Codex - todas las recomendaciones han sido adoptadas, que son hechos por JECPHA de la OMS. Por lo tanto las recomendaciones del Codex puede ser adoptada tal como es. Si no se han opuesto a la Stevia, ¿por qué deberíamos hacerlo?

¿Qué pasa con el uso de la stevia en combinación con aditivos. ¿Qué es la opinión del Grupo Especial a este respecto?
En el Codex, todas estas áreas también se definen. La recomendación entero puede ser adoptado como es. El panel no tiene por qué reinventar la rueda. Si no se ha opuesto en el Codex, ¿por qué no adoptar tal como es. Entonces no habrá ningún retraso para los consumidores - especialmente para las personas que sufren de diabetes y la obesidad es un producto maravilloso.
5. Mientras tanto, el nuevo SFS (prohibición y restricción de las ventas) Regulaciones de ninguna persona podrá vender cualquier producto alimenticio en el que se permite edulcorante artificial en el presente reglamento, salvo en las condiciones envasados ​​de acuerdo a los requisitos de etiquetado. Entonces, ¿cómo estas recomendaciones se aplican en el contexto de la ley del SFS de nuevo?
La India es una parte del Codex. Codex tiene todo. ¿Por qué otra investigación, cuando se tiene todo, ¿por qué se oponen? Cuando se produjo esta decisión restricción FSSAI entonces ¿por qué los productos de Stevia fueron vendidos durante los últimos 10 años? El apoyo del Codex, JECPHA, la OMS es tan fácil como en un día que puede ser aprobada.

¿Cómo es la ley del SFS de la India con respecto a los edulcorantes, en comparación con aquellos que en los países desarrollados?
No hay unidad de procesamiento de la Stevia. El cultivo que se hace es desorganizado. Puede, de hecho, ser un cultivo comercial para los agricultores con cosechas 3-4 en un año. Es como un cultivo comercial en la mano. Todos los agricultores pueden obtener mejores precios en comparación con la cosecha de conexión. Dar a los agricultores la posibilidad para que el sector puede. Stevia Biotech está todo listo para el despacho internacional del gobierno.

¿Qué tan grande es la industria de la stevia en el país y qué se puede hacer más para su crecimiento?
Edulcorantes - caña de azúcar, alcohol, aspartame, el mentol de colesterol cero calorías todos se basan en productos químicos. Igual, sin azúcar - todos están utilizando eso. Sin embargo, la stevia es 300 veces más dulce que el azúcar, sin calorías. ¿Por qué producto químico está aprobado en combinación, sino un producto natural está restringida?
¿Qué postura se puede tomar la medida de lo edulcorantes naturales se refiere?
Nada de lo dispuesto en el papel se ha visto en los últimos 10 años. Después de la reunión del grupo 21 de julio, todas las empresas estatales se detuvo la venta de la Stevia. ¿Sobre qué base se han limitado? ¿Por qué estaban durmiendo durante los últimos 10 años? Deje que totalmente de acuerdo con la recomendación del Codex, pero la industria se ha mantenido alejado. Participación de la industria, FSSAI puede hacer eso. Sólo los puntos están correlacionados. Últimos seis años que están haciendo campaña.
No ha sido la respuesta fría de FSSAI. Se ha producido este cambio de la PFA de la FSSA, pero la gente no está allí. La implementación de la política todavía no está claro, no está haciendo nada. No asumir la responsabilidad. Cuando la India es miembro del Codex, si la India no se ha opuesto a la Stevia en la reunión de Ginebra, ¿por qué no FSSAI su adopción como es? No se necesita una nueva investigación. Cada país y cada departamento no puede ir a por ello. Lo hacen en la actividad habitual. Estas son las leyes internacionales del Codex, el Codex se está ocupando de ello, pero la India no está dando su aprobación.

Cuando son las recomendaciones del panel probable que se apliquen?
El proyecto se distribuye en estos momentos.



El chocolate endulzado naturalmente que crea alto nivel de azúcar en la feria de dulces

Cavalier chocolates sweetened with stevia was named the most innovative product at … A sugar-free chocolate made with natural sweetener stevia received top honors as the most innovative confectionery product at the largest sweets fair in the world this week, signaling what experts say will become a wider, more popular trend in the chocolate industry. At the 42nd annual International Sweets and Biscuits Fair in Cologne, Germany, about 80 food journalists named Belgium-based Cavalier chocolates their favorite confectionery for the quality of the brand's stevia-sweetened chocolate. Overall, 112 products were entered for consideration. After getting the green light for use in Europe last year, confectionery and food worlds have been introducing a slew of products that make use of the zero-calorie sweetener that is 200 times sweeter than table sugar and has a long history of being used in Asia and South America. Stevia is also known as SteviaLife or sugar leaf. The Cavalier brand comes in a range of eating bars that include flavors like milk, dark, hazelnut, rice crisp, barley -- for healthy alternatives -- and praline. Last year, Cavalier partnered with premium chocolate maker Barry Callebaut to develop a range of semi-sweet chocolates sweetened with Stevia which the judges say has resulted in a refined and top quality product.


Mercado de Stevia llegará a 11.000 toneladas métricas para el año 2014
Shaun Weston, Foodbev News, 16 de marzo 2011

Un nuevo estudio realizado por la consultora de alimentos y bebidas Zenith Internacional estima que las ventas en todo el mundo de la stevia alcanzó 3.500 toneladas métricas en 2010, un aumento del 27% respecto a 2009, tomando su valor en el mercado global de EE.UU. $ 285m.
"A medida que los crecientes niveles de obesidad y la diabetes siguen dominando los titulares, nunca ha habido tanto énfasis en la reducción de nuestro consumo de calorías, así como el consumo de alimentos saludables y bebidas", dice el analista de mercado senior de Zenith Anya Hembrough. "Después de los persistentes esfuerzos de los productores clave, en todo el mundo los legisladores finalmente se da luz verde a este nuevo edulcorante sin calorías."
Originario de Paraguay, donde la stevia hoja ha sido valorado por siglos por sus propiedades edulcorantes, la stevia se ha utilizado como edulcorante en Japón y algunas partes de América del Sur durante décadas. El edulcorante de alta intensidad ofrece un poder edulcorante unas 300 veces mayor que la del azúcar de mesa, sin añadir calorías.
Ampliamente utilizado como edulcorante de mesa, la stevia es cada vez más reconocido como un ingrediente en los productos terminados - en particular, bebidas suaves - gracias a su versatilidad. Sin embargo, es el ingrediente totalmente natural de las credenciales que lo hacen destacar entre la multitud.
El punto de inflexión en la fortuna de stevia se produjo en 2008, cuando la Stevia (los componentes edulcorantes de la hoja) se considerará seguro, y el rebaudiósido A, un glucósido de steviol particular, se le concedió GRAS (Generalmente Reconocidos como Seguros) el estado en los EE.UU.. Desde entonces, la aprobación por los legisladores de todo el mundo ha abierto la puerta a nuevas formulaciones y reformulaciones de alimentos y bebidas con contenido calórico cero o reducido.
Su estatus como ingrediente global se asegura con su incorporación a las principales marcas de refrescos producidos por Coca-Cola y PepsiCo.
Si el aumento de la stevia ha sido impresionante, el futuro parece aún más prometedor, con la aprobación aún está pendiente en una serie de regiones, la autorización y europeo muy esperado para finales de 2011.
Zenith prevé que el mercado mundial de la stevia llegarán 11.000 toneladas métricas para el año 2014, equivalente a 825 millones de dólares EE.UU. por valor.

AHPA Recommends CCFA Changes
Posted in News,
American Herbal Products Association (AHPA), Industry News, Stevia, Sweeteners, Codex

SILVER SPRING, Md.–The American Herbal Products Association (AHPA) recommended the Codex Committee on Food Additives (CCFA) increase the maximum level of steviol glycosides and set a maximum level of sorbates in non-liquid food supplements. AHPA made these suggested at the 43rd CCFA session in Xiamen, China, March 14 to March 18, and also submitted them via a letter to FDA officials who serve as the US representatives to the CCFA meeting.

Specifically, AHPA recommended that CCFA:

• Replace a proposed maximum level of 1,820 mg/kg for steviol glycosides in food supplements with a level of 10,000 mg/kg. Steviol glycosides are the compounds in stevia leaf (Stevia rebaudiana) responsible for its sweetness.
• Support Codex' proposed maximum level of 2,000 mg/kg of sorbates in liquid food supplements, but also establish a maximum level of 1,000 mg/kg of sorbates for non-liquid food supplements.

"A food supplement tablet containing steviol at the level suggested by AHPA would represent only a small portion of its commonly accepted daily intake level," said Michael McGuffin, AHPA president. "And because steviol only has a functional application as a sweetener in supplements that are tasted in the mouth, it is not likely to become broadly used in food supplements and will not be used in capsules or tablets that are swallowed without tasting."

The CCFA is part of the Codex Alimentarius Commission, the international body created to develop food standards, to protect the health of consumers, and to ensure fair trade practices in the food trade. The maximum levels of steviol glycosides and sorbates are in the process of being established under the Codex General Standard for Food Additives.

Codex has no legal authority in the United States, but its standards can be significant in countries with emerging economies and markets for dietary supplements. A Codex standard also creates a point of reference for comparisons with the regulations in place in other countries that can be useful in the creation or amendment of such standards in the United States.

"We tapped into our members' expertise to develop positions that were consistent with their use of these substances in food supplements," McGuffin said. "As a result, we've asked Codex to take specific action on the maximum levels of steviol glycosides and sorbates in food supplements and provided documentation to support our requests."

A herbal treat for New Delhi
HindustanTimes Sat,19 Feb 2011


In 24th Garden Tourism Festival, organised this year by Delhi Tourism , in association with the
Delhi Government and Incredible India , was inaugurated by Delhi Chief Minister Sheila Dikshit on
18th Friday, Feb, 2011 at The Garden of Five Senses. The festival's main attraction is the theme-based

garden 'Herbs for Happiness'. There are about 70 variety of herbal plants on display, including stevia,
Business Standard
Wednesday, Jan 26, 2011
Atul Singh
Q&A: Atul Singh, President & CEO, Coca-Cola India
Coca-Cola kicked off its first major initiative with newly-appointed brand ambassador Sachin Tendulkar in Mumbai recently by launching the Support My School programme. In the city for the occasion, Coca-Cola India and South West Asia president & chief executive officer Atul Singh spoke to Viveat Susan Pinto on the company's strategy. Edited excerpts:
Why Sachin when you have Imran on board?

Sachin is a great role model for youth. The values he exhibits on and off the field are those the Coca-Cola company believes in. It's a great marriage of what we believe in and what Sachin stands for, of honesty, integrity, sportsmanship, collaboration, a healthy lifestyle. We are glad to have him on board.

Your company has said Sachin will be part of the corporate campaigns and CSR (corporate social responsibility) initiatives. Does this mean Imran will be part of the brand-building activities? Are you, then, subscribing to the policy of your rival, Pepsi, which phased out ageing stars for younger icons?

I cannot comment on what other companies are doing. How we wish to use our brand ambassadors is something the marketing and research teams will decide. Coca-Cola is a universal brand. We are positioned in a certain manner and stand for certain values. The talent we use is based on the message we want to communicate at that point in time. This is all driven by consumer insight. There are a lot of variables involved. Over the years, we have used multiple brand ambassadors. All of this is based on the message we want to communicate.
A diferencia de 2009, que fue un año de sequía de 2010 se caracterizó por un hechizo de la lluvia prolongada, afectando a la demanda en el segundo semestre del año. ¿Cómo luchar contra esto? ¿Está buscando para bajar los precios? Usted ya ha reducido los precios de SKUs selectos en Nueva Delhi y Uttar Pradesh.

Estamos en el período de calma en el momento a causa de nuestros resultados del cuarto trimestre y del ejercicio, que se deben antes, así que no puede arrojar luz sobre nuestra política de precios. Pero nos han informado de nuestros números hasta septiembre de 2010. Este último fue nuestro 17o trimestre consecutivo de crecimiento. Si nos fijamos en la oportunidad en la India, la demografía, el crecimiento del PIB, todo ello hace que el país en un mercado muy estratégico. Es un mercado que vamos a seguir invirtiendo atrás, tanto en el gas, así como no carbonatadas frentes de bebidas. Nos están poniendo a prueba los productos como Nestea y Maaza Láctea Delite aquí. Nuestros planes están en su lugar.

Coca-Cola también fue la primera empresa que ha solicitado a la Seguridad Alimentaria y la Autoridad de Normas de la India por el permiso para usar la Stevia, un edulcorante natural, en sus productos, hace unos meses. ¿Ha habido algún progreso en ese frente?
La solicitud se ha hecho, pero estas cosas llevan su tiempo. Hay procesos que el gobierno pasa a través de, por lo que seguirá su curso. Cada vez que hay un nuevo ingrediente, se necesita tiempo para conseguir la aprobación. Nosotros lo entendemos y estamos plenamente preparados para ello.
A pesar de que usted espera para la aprobación de venir a través de, las presiones de costos de los insumos han afectado a las empresas de alimentos y bebidas. Está sucediendo en el contexto de una desaceleración en las ventas. Sus comentarios?
Seguimos evaluando todos los costos de los insumos, como todas las demás empresas hacer. Los costos de entrada son una variable de la hora de tomar una decisión de precios. Hay otros factores, también. Seguimos la marca, envase, precio, canal y estrategia de ocasión. Lo que quiero decir aquí es que tenemos que dar el producto correcto al precio correcto a través del canal derecho. Así que, sí, costos de los insumos están ahí, pero las variables he señalado anteriormente es importante, también, algo que contar en nuestra estrategia global.
2010 se caracterizó por una gran cantidad de actividad en el frente de bebidas no carbonatadas. ¿Eso continuará en 2011?

Vamos a invertir detrás de las bebidas tanto carbonatadas y no carbonatadas. La oportunidad existe para ambos en la India.
2011 es también el año de cricket. Mientras que muchos anunciantes como usted se apresuran a sacar lo mejor de ella, algunos, como Hindustan Unilever han optado por salir de ella. Sus comentarios?
El cricket es una pasión para todos nosotros. Los anunciantes toman sus decisiones para hacer publicidad en una cierta propiedad sobre la base de lo que quiere comunicar y que quieren llegar. Vamos a tomar las decisiones sobre la base de lo que nuestras agencias nos dicen. Sólo esperar y ver.
"Stevia en movimiento"

GLG anuncia concesión de nuevas patentes y aceptación de nuevas solicitudes de patentes

13 de enero 2011
Resumen: Las dos variedades contienen niveles más altos de rebaudiósido A, la más dulce de los componentes de la hoja de una planta y el glucósido principal que se utiliza para satisfacer la demanda del mercado de edulcorantes de stevia.
13/01/2011 --- GLG Life Tech Corporation, el líder integrada verticalmente en la producción de stevia de alta calidad, anuncia que dos solicitudes de patente que se presentaron en el año 2009 se han concedido por la Oficina Estatal de Propiedad Intelectual de la República Popular de China.
La Compañía de procesamiento de la hoja de stevia dispositivo de extracción se ha concedido la protección de patentes llena y el agua especialmente diseñado la tecnología de tratamiento de residuos también se ha concedido la protección de patente completa por la Oficina Estatal de Propiedad Intelectual de la República Popular de China. La hoja de stevia proceso de dispositivos de extracción es innovadora tecnología que reduce, por aproximadamente 30%, tanto la cantidad de agua utilizada en la etapa de remojo del proceso de extracción, así como el tiempo de ciclo requerido para completar este paso. El agua residual sistema de tratamiento es un complejo sistema que elimina las impurezas en el agua y limpia a una pureza mayor que cuando se obtienen antes de devolverla al medio ambiente. Estas tecnologías forman una parte clave de los esfuerzos continuos de GLG para utilizar soluciones de negocios ambientalmente sustentables y socialmente responsables. El equipo responsable de la tecnología de estos desarrollos de patentes está encabezada por el Jefe de GLG Ingeniero Kevin Li.
Además, dos solicitudes de patente para variedades de plantas de stevia de GLG ha sido aceptado por la Oficina Estatal de Propiedad Intelectual de la República Popular de China. Stevia de GLG la investigación agrícola y equipo de desarrollo, liderados por el jefe científico agrícola Qibin Wang, ha recibido la aceptación de sus solicitudes de patente por dos cepas de la planta de manera significativa la competencia de stevia, Huinong 2 ("H2) y Huinong 3 (" H3 "), que el equipo de GLG desarrollado a través de la propagación natural. Las dos cepas contienen altos niveles de rebaudiósido A, la más dulce de los componentes de la hoja de una planta y el glucósido principal que se utiliza para satisfacer la demanda del mercado de edulcorantes de stevia.
El H2 H3 GLG y las cepas contienen el 66% y el 76% rebaudiósido A los niveles de la hoja de la planta en bruto, respectivamente. Las cepas son criados de forma natural un importante logro para el equipo de GLG como la media hoja de stevia en el mercado global contiene un porcentaje significativamente menor de rebaudiósido A. Mayor rendimiento permiten no sólo mejorar la tierra y la utilización de los recursos, sino que también reducen el costo de producción. Además, las dos variedades son de mayor masa vegetal, produciendo en exceso de la hoja 22% más por hectárea. La nueva cepa H2 está siendo filtrado en la cosecha para la cosecha de este año.
GLG presidente y consejero delegado, el doctor Luke Zhang declaró: "Estamos encantados de que nuestros dos stevia patentes industriales se han concedido por la oficina de patentes y dos solicitudes de patentes agrícolas de stevia han sido reconocidas y aceptadas por la oficina de patentes. Desde 1999, al comienzo de los desarrollos de stevia, formalmente construido dos divisiones de I + D para centrarse en las innovaciones, tanto en la stevia agrícola y el procesamiento industrial. Debido a que la stevia es una planta, por lo general sólo puede realizar un paso en la investigación y desarrollo agrícola por año. Ha habido siete pasos importantes en el proceso de desarrollo para obtener las nuevas cepas que significa tanto nuestro H2 y H3 cepas nuevas han tomado más de siete años en desarrollarse. Creo que estas nuevas variedades de plantas se incrementará la calidad de nuestros productos y disminuir nuestro principio el costo del producto con la época de la cosecha 2011. También estamos encantados de que se conceda una patente en nuestro sistema innovador de tratamiento de residuos de agua y una patente para nuestro dispositivo de hoja de stevia extracción, la transformación.
En GLG, nos centramos en la creación no sólo de gran sabor, bajo costo, soluciones naturales edulcorantes para nuestros clientes, sino también en la creación de la tecnología que utiliza menos recursos naturales y disminuye el impacto sobre el medio ambiente en el que operamos. "
"Stevia en movimiento"
Silver Spoon proviene gran oportunidad de negocio Truvia

Por Ben Bouckley, 26-ene-2011

Silver Spoon ha saludado a su asociación estratégica con Cargill para comercializar y distribuir cero calorías, basado en stevia Truvia edulcorante en el Reino Unido como una "gran oportunidad de negocio".

A raíz de la EFSA (European Food Safety Authority) La aprobación de seguridad de la Stevia para uso alimentario en abril de 2010, la legalización de la UE de la stevia se espera en breve, con Truvia en buena posición para aprovechar dadas las fuertes ventas de Estados Unidos hasta la fecha.

Cifras de ACNielsen estimar el valor de los EE.UU. (población 300) mercado de edulcorantes bajos en calorías en $ 685m, con Truvia el tercero más vendido de edulcorantes distintos del azúcar en los últimos 12 meses. Mientras tanto, el mercado del Reino Unido (con una población 60m) para los edulcorantes bajos en calorías es un valor de £ 60m, que dados los tamaños de población de los países respectivos sugiere un potencial de crecimiento positivo.
La asociación de varios años

De Tony Lucas, director de marketing, Silver Spoon (parte de Associated British Foods), dijo que el acuerdo era "para el largo plazo, a lo largo de varios años", donde verá a su empresa de comercialización de un producto de marca Truvia con Cargill, mediante su distribución en Reino Unido de red para abastecer a los supermercados, restaurantes, hoteles y otros establecimientos.
Lucas dijo Silver Spoon predijo una oportunidad de crecimiento 18-20% de Truvia en el mercado del Reino Unido edulcorantes: "Sabemos que los edulcorantes de origen natural son enormemente atractivos, en general, atraer a más consumidores", dijo, y agregó que Silver Spoon espera que los compradores no está activo en la categoría también podría comprar Truvia.
Ray Merrick de Silver Spoon dijo que la firma estaba impresionado por las ventas de Truvia en Estados Unidos: "Dos grandes actores en forma conjunta el mercado de un producto probado: es una gran oportunidad para nosotros en Silverspoon en una categoría probada."
Por otra parte, Silver Spoon no estaba preocupado de que Truvia puede comer en su cuota de mercado de sobremesa existente edulcorante, Lucas dijo que, a pesar de las actuales ofertas de la marca como la dulzura y la luz (con aspartame, ACE-K) y Sucron (con sacarina de sodio).
"Estamos ampliando la elección del consumidor, y la cuchara de plata quiere ofrecer todas las soluciones imaginables para los consumidores. Se trata de crecimiento, y vemos que se trata de una gran oportunidad de negocio ", dijo.
Premium de Reino Unido que ofrece

En septiembre pasado Zana McFerson, asistente vicepresidente de la salud y la nutrición de Cargill, dijo esta publicación que el precio era una barrera para la absorción de Truvia entre los consumidores, teniendo en cuenta un precio de EE.UU. de $ 3.99 por una caja de 40 cuentan.
Ayer interrogó acerca de los puntos de precio de lanzamiento en el Reino Unido, dijo: "Todavía tenemos que hacer la investigación en el Reino Unido, pero está buscando en la comercialización como un producto de primera calidad para los consumidores conscientes de la salud deseosos de una oferta de cero calorías."
Jim May, el fundador de las marcas de la sabiduría natural - que comercializa una amplia gama de productos de hoja de stevia enteras - dijo el año pasado que los fabricantes de alimentos fueron "decepcionado" por la stevia edulcorantes basados ​​en empresas de los ingredientes principales, teniendo en cuenta el uso de máscaras químicas para eliminar el sabor de disolventes o alcoholes utilizados para aislar los glucósidos de steviol vegetales.
Preguntado sobre el progreso de los fabricantes de alimentos de la UE en la formulación de Truvia en los alimentos, y por su reacción a los comentarios de May, McFerson dijo: "Tenemos otro negocio relacionado con la formulación, pero a modo de introducción, de agua solamente los métodos de extracción se utilizan en la industria, por lo que no es necesariamente una distinción se puede hacer. "
"Stevia en movimiento"
Un estudio respalda la estabilidad y la seguridad de la stevia en las bebidas carbonatadas
Por Stephen Daniells

Bebidas carbonatadas con edulcorantes de stevia, y el Reb A, en particular, no produce ningún aglicona steviol, un compuesto potencialmente tóxico, según un nuevo estudio que apoya la seguridad y la estabilidad del edulcorante.

Según nuevos datos publicados en el Journal of Agricultural and Food Chemistry, tanto rebaudiósido A (Reb A) y el esteviósido degradadas en diferentes formulaciones de bebidas sin alcohol, con un máximo de 70 por ciento de los compuestos perdidos en condiciones extremas, pero en ningún momento se esteviol aglicona detectado.
Apoyo de la estabilidad

The study was welcomed by Mel Jackson, PhD, vice president science for stevia supplier Sweet Green Fields who explained that it is already known that steviol glycosides, such as reb A and stevioside, are not stable under long term storage conditions in acidified conditions typical of those found in some phosphoric acid based carbonated beverages.

On the other hand, these observations came from accelerated shelf life studies, and that other studies have shown that reb A remained stable and acceptably sweet in cola and lemon-lime drinks over 26 weeks of storage (the majority of soft drinks are consumed within 16 weeks of production).
“Commercially, stability in carbonated low pH beverages does not seem to be a problem,” said Dr Jackson.


Support of safety

Dr Jackson also noted that the potential of toxicity of steviol aglycone has been debated by the industry, and this has not been conclusively proven. Indeed, some concerns were raised when the compound was reported to produce mutations in the sensitive S. typhymurium TM677 bacterial strain.

However, the real issue, and the one this new study appears to answer, is: “If steviol aglycone has the remotest possible chance of being in any way toxic to humans, could acidified, carbonated beverages be a source of the aglycone, given that humans cannot convert the steviol glycosides to the aglycone?” asked Dr Jackson.
“The answer that the data from this paper suggests is NO, because they could not find, even with extreme conditions conducive to steviol glycoside degradation, that steviol aglycone was formed, either using rebaudioside A as the potential source or stevioside,” he added.
El gran interés

Interest in stevia has been as intense as the sweetness it produces, particularly since the FDA issued its non-objection in December 2008 that the stevia-derived sweetener Reb A is generally recognized as safe (GRAS) as a food additive.

Differentiation must be made between rebaudiside A and steviol glycosides in general. Rebaudioside A, also known as Reb A and rebiana, is a high-intensity sweetener derived from the stevia leaf. It is said to be approximately 200 times sweeter than sugar.


New data

The new study, reported by researchers from the Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universitat Bonn, tested the stability of reb A and stevioside in soft drinks after 24, 48, and 72 hours of storage at 80 °C, with particular attention paid to the potential formation of steviol aglycone. The researchers spiked three commercially available soft drinks, including a caffeinated soda, a lemon-lime flavoured soda, and an energy drink.

Results showed that, while significant degradation of stevioside and reb A were observed under such extreme conditions, with up to 70 per cent degraded, no steviol aglycone was recorded.


Seguridad

The majority of the science around stevia and rebaudioside A are related to its safety. A significant body of research was published online in the peer-reviewed journal Food and Chemical Toxicology (July 2008, Vol. 46, Supplement 1, Pages S1-S92), which found that high-purity reb A from stevia is safe for use as a sweetener for foods and beverages.

An overview in the journal's supplement by scientists from Coca-Cola, Cargill, and an independent toxicologist said that the studies found the ingredient met all current JEFCA (Joint FAO/WHO Expert Committee on Food Additives) specifications for steviol glycosides.
“The due diligence of the rebiana scientific program reported in this Supplement reflects a commitment by industry partners to, at long last, fully address regulatory requirements for this naturally occurring sweetener by providing the scientific basis to conclude high purity rebaudioside A (rebiana), produced under current GMP to food-grade standards, is safe and appropriate for introduction into the global marketplace,” they concluded.

The FDA issued letters of no objection to GRAS (generally recognized as safe) status for stevia-based Reb A at 95 percent purity or above in December 2008.


Photo-stability

In September 2009 a new study from Coca-Cola reported that its high purity stevia extract (rebaudioside A) does not degrade in beverages on exposure to light. Published in the Journal of Agricultural and Food Chemistry, this research was seen as important for establishing the stability of the Stevia rebaudiana (Bertoni)-derived sweetener rebaudioside A.

The results also challenge an earlier study from the 1980s that reported significant degradation of reb A on exposure to sunlight, equivalent to one week of sunlight during the summer.

Source:
“Investigations on the Stability of Stevioside and Rebaudioside A in Soft Drinks” Authors: U. Wolwer-Rieck, W. Tomberg, A. Wawrzun
Stevia on Move
Study supports stevia stability and safety in carbonated beverages

By Stephen Daniells, 01-Dec-2010

Sweetening carbonated beverages with stevia, and reb A in particular, does not produce any steviol aglycone, a potentially toxic compound, says a new study which supports the safety and stability of the sweetener.
According to new data published in the Journal of Agricultural and Food Chemistry, both rebaudioside A (reb A) and stevioside degraded in different soft drink formulations, with up to 70 per cent of the compounds lost under extreme conditions, but at no point was steviol aglycone detected.

Support of stability

The study was welcomed by Mel Jackson, PhD, vice president science for stevia supplier Sweet Green Fields who explained that it is already known that steviol glycosides, such as reb A and stevioside, are not stable under long term storage conditions in acidified conditions typical of those found in some phosphoric acid based carbonated beverages.

On the other hand, these observations came from accelerated shelf life studies, and that other studies have shown that reb A remained stable and acceptably sweet in cola and lemon-lime drinks over 26 weeks of storage (the majority of soft drinks are consumed within 16 weeks of production). “Commercially, stability in carbonated low pH beverages does not seem to be a problem,” said Dr Jackson.

Support of safety
Dr Jackson also noted that the potential of toxicity of steviol aglycone has been debated by the industry, and this has not been conclusively proven. Indeed, some concerns were raised when the compound was reported to produce mutations in the sensitive S. typhymurium TM677 bacterial strain.

However, the real issue, and the one this new study appears to answer, is: “If steviol aglycone has the remotest possible chance of being in any way toxic to humans, could acidified, carbonated beverages be a source of the aglycone, given that humans cannot convert the steviol glycosides to the aglycone?” asked Dr Jackson.

“The answer that the data from this paper suggests is NO, because they could not find, even with extreme conditions conducive to steviol glycoside degradation, that steviol aglycone was formed, either using rebaudioside A as the potential source or stevioside,” he added.

Intense interest

Interest in stevia has been as intense as the sweetness it produces, particularly since the FDA issued its non-objection in December 2008 that the stevia-derived sweetener Reb A is generally recognized as safe (GRAS) as a food additive.

Differentiation must be made between rebaudiside A and steviol glycosides in general. Rebaudioside A, also known as Reb A and rebiana, is a high-intensity sweetener derived from the stevia leaf. It is said to be approximately 200 times sweeter than sugar.

Los nuevos datos

The new study, reported by researchers from the Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universitat Bonn, tested the stability of reb A and stevioside in soft drinks after 24, 48, and 72 hours of storage at 80 °C, with particular attention paid to the potential formation of steviol aglycone. The researchers spiked three commercially available soft drinks, including a caffeinated soda, a lemon-lime flavoured soda, and an energy drink.

Results showed that, while significant degradation of stevioside and reb A were observed under such extreme conditions, with up to 70 per cent degraded, no steviol aglycone was recorded.

Seguridad

The majority of the science around stevia and rebaudioside A are related to its safety. A significant body of research was published online in the peer-reviewed journal Food and Chemical Toxicology (July 2008, Vol. 46, Supplement 1, Pages S1-S92), which found that high-purity reb A from stevia is safe for use as a sweetener for foods and beverages.

An overview in the journal's supplement by scientists from Coca-Cola, Cargill, and an independent toxicologist said that the studies found the ingredient met all current JEFCA (Joint FAO/WHO Expert Committee on Food Additives) specifications for steviol glycosides.

“The due diligence of the rebiana scientific program reported in this Supplement reflects a commitment by industry partners to, at long last, fully address regulatory requirements for this naturally occurring sweetener by providing the scientific basis to conclude high purity rebaudioside A (rebiana), produced under current GMP to food-grade standards, is safe and appropriate for introduction into the global marketplace,” they concluded.

The FDA issued letters of no objection to GRAS (generally recognized as safe) status for stevia-based Reb A at 95 percent purity or above in December 2008.

Photo-stability

In September 2009 a new study from Coca-Cola reported that its high purity stevia extract (rebaudioside A) does not degrade in beverages on exposure to light. Published in the Journal of Agricultural and Food Chemistry, this research was seen as important for establishing the stability of the Stevia rebaudiana (Bertoni)-derived sweetener rebaudioside A.

The results also challenge an earlier study from the 1980s that reported significant degradation of reb A on exposure to sunlight, equivalent to one week of sunlight during the summer.

“Investigations on the Stability of Stevioside and Rebaudioside A in Soft Drinks”
Authors: U. Wolwer-Rieck, W. Tomberg, A. Wawrzun
Stevia on Move
Common stevia purity method is priority for ISC

By Jess Halliday in Brussels

The first tasks of the newly formed International Stevia Council (ISC) will be to settle on a common methodology for determining steviol glycoside purity, and to draw up a glossary of terms.

ISC is open to companies that process and/or manufacture and market stevia products in accordance with the JECFA purity specifications on steviol glycosides.

Stevia has garnered considerable interest as a sweetener in the last 2 years following the United States' FDA GRAS of Reb A, deemed by some to be the most interesting of the 11 steviol glycosides, at a purity level of 97 per cent and above.

The European Food Safety Authority (EFSA) has returned a positive safety opinion on all steviol glycosides at a purity level of 95 per cent and above, in keeping with the WHO/FAO JECFA approval. The European Commission is expected to approve 95 per cent steviol glycosides as sweeteners in the EU in the first half of 2011.

Carl Horn, president of the ISC and CEO of Swedish stevia firm Granular, told FoodNavigator.com that one of the first tasks of the council will be to establish a common methodology for measuring purity.

“To make the playing field even in our industry, we have to agree on how to measure,” he said. The aim is to ensure that “when we say it is 95 per cent and one of my colleagues says its 95 per cent, we're talking about the same thing.”

Several different methods and research models currently exist, all with a reasonable margin – but some claim there is a difference in accuracy. Some methods are better for lab use and some for industry, Horn explained. A decision also needs to be taken about whether the extract is analysed before drying or after.

He emphasised that determining a common methodology is not about product safety. “It is about making it fair so customers can compare apples with apples,” he said. “It has been determined by EFSA and JECFA that stevia is a very, very safe product. Even in multiples of the suggested ADI there is no sign of any negative effect."

He added that JECFA deems the metabolism of all steviol glycosides to be the same in the body. It is up to the customers to decide which is best for the flavour they want. Either they can be flexible and mix the steviol glycosides like a wine blender, or they can calibrate their equipment for one molecule.

Pruebas

Marie Theresa Scardigli, executive president of the ISC, said it will be compulsory for all members of the council submit their stevia products for profile testing, and testing will be open to non-members too. Such benchmarks will ensure the credible of the industry.

Horn added that end product is very expensive per kg as it is highly concentrated, but that this makes it vulnerable to manipulation by less scrupulous actors. There have been rumours of adulteration in the past, but before the formation of the ISC no-one had the opportunity to look into it.

“It is very important to keep the industry squeaky clean,” – but added: “We're not a police organisation, but can certainly tell people what is happening.”

Scardigli added that ISC members will be working on a new basic terminology for stevia, agreeing on two-sentence definitions for each of the core terms, for both scientific communications and talking to consumers.
Stevia on Move
Research firm GIA predicts polyols could soon outsell artificial sweeteners

By Ben Bouckley

Safety concerns over artificial sweeteners and the expiry of patents mean that sales volumes could soon be overtaken by polyols, says a leading market research firm.

According to a September 2010 report 'Artificial Sweeteners' from US-based Global Industry Analysts (GIA), the US dominates the world artificial sweeteners market, while Europe and the Asia Pacific region represent “the other major markets” .

Said GIA:
“The market for high intensity [artificial] sweeteners is likely to be affected by dwindling price, the entry of new market players, particularly…in developing nations, expiry of patent protection and growing concern about their use.”

Patent protection hit the headlines in April 2009, when the International Trade Commission ruled that Chinese sucralose producers had not infringed Tate & Lyle's production patents relating to Splenda (sucralose).

Meanwhile, some consumers (and thus food and beverage companies) continue to shun sweeteners such as aspartame, citing headaches and vision loss, despite EFSA reaffirming its positive safety opinion on the latter as recently as April 2010.
Natural sweeteners thrive

GIA says the public is also increasingly interest in low or zero-calorie natural sweeteners, given the backdrop of soaring diabetes and obesity figures.
“Demand for polyols would be driven by consumers' perception of natural products and the continued interest of consumers in reducing sugar intake to combat diabetes, tooth decay and obesity.”
Cargill's stevia-based tabletop sweetener Truvia only gained US Food and Drug Administration (FDA) approval in mid-2008, but commands 8.2 per cent of the US 'sugar substitute' market, according to ACNielsen's September sales data, surpassing Mersiant's Equal aspartame.

EU approval for steviol glycosides in April 2010 is set to result in an upsurge in stevia-based products from Q1 of 2011, and GIA predicts increased worldwide sales of products such as stevia or bulk polyol erythritol in the short to medium-term.

“[All these factors] are paving the way for the increased usage of various natural sweeteners such as stevia and agave among others. Sugar alcohols or polyols such as erythritol are expected to surpass the artifical sweeteners in the coming few years.

Stevia on Move
Stevia en Europa



Ever since EFSA's positive safety opinion in April, the European Commission's approval of stevia sweeteners - tipped for summer 2011 - has been eagerly awaited. While suppliers and manufacturers are readying the market, France is enjoying a two-year window of early approval for high purity Reb-A. Quelle chance!

Spotlight on stevia, DHA, and whey-based sports drinks
Stevia potential and applications, good news for DHA, and ripe opportunities for whey protein-based sports drinks… our team shares some discoveries during the trade show in Madrid.

Galam to collaboration with Czech liquid sweetener player
Galam Group has signed an agreement with Czech company VUC Services to develop new liquid sweetener blends, as part of its strategy to spread its reach into new European markets.

GLG signs stevia distribution deal with ChemPoint for Europe and US

GLG Life Tech has signed a deal with e-distributor ChemPoint for the marketing, sale and distribution of its stevia extracts – and take up of stevia in Europe is expected to be swift post approval due to transfer of know-how from the US.

Cargill says stevia demand is driving erythritol sales

Stevia sales are raising independent consumer demand for bulk sweetener erythritol, according to ingredients leader Cargill.

Cargill claims extensive interest in Truvia ahead of expected EU approval

Food ingredients giant Cargill says there is "extensive" European interest in its natural stevia-based sweetener Truvia Rebiana, ahead of anticipated approval from the EU Commission for use of steviol glycosides as food ingredients.
Stevia on Move
Stevia gains foothold in French tabletop sweeteners market

French food and beverage manufacturers have been able to use stevia sweeteners with a high purity of Reb A since September 2009, as the French government opted to take advantage of a two-year window in advance of anticipated approval for the whole EU.

Other hot spots of innovation have been in yoghurts, and in the beverage sector where giants such as Coca Cola have been trying out stevia sweeteners in drinks with lower sugar and lower calories.

Stevia on Move
Rebaudioside A will bring more sweetness to your life

Rebaudioside A is one of the components extracted from Stevia rebaudiana Bertoni., which has a good taste and 300 times sweeter than sucrose. It is a high-sweetness, calories-free, non-toxic natural sweet source, with stable properties in physical and chemical, and cannot used by microbe fermentation. It also do not induce a glycemic response when ingested, making it attractive as natural sweetener to diabetics and others on carbohydrate-controlled diets.

Scientific research works also indicate that consequently consumption of Rebaudioside A will have adjuvant therapeutic effects for hypertension and cardiovascular diseases.

Stevia on Move
FSA works towards sweetener detection system

By Lorraine Heller

The UK government is looking to set up a food analysis system, which would test for the levels of sweeteners found in certain products to ensure their safe use.

The nation's Food Standards Agency (FSA), which is the process of being restructured to focus exclusively on food safety, is commissioning a project to develop an analytical method for the detection of sweeteners in food, including saccharin, aspartame and sucralose.

Due to be used for “routine analysis” of sweetener levels in food to ensure their use is safe, the FSA said the move is part of its efforts to support consumer protection on food additives.


From aspartame to stevia

“Intense sweeteners are often used in combination in foodstuffs. Therefore a method to simultaneously extract and determine the currently permitted intense sweeteners (saccharin, aspartame, acesulfame K, NHDC and sucralose) and if possible cyclamic acid should be developed,” said FSA.
“The method should also cover the newly permitted sweetener, neotame and be capable of determining stevia extracts, such as stevioside and rebaudioside A.”

In order to develop the analytical system, FSA is calling for research proposals for a fully validated method for the “simultaneous determination” of sweeteners in food.

“The Agency requires proposals are required to develop a robust and generally applicable method of analysis and to fully validate the method by collaborative trial. The developed method of analysis should be suitable for routine use in general analytical laboratories and be applicable for a wide range of food matrices,”
it said.

UK public analyst laboratories should be consulted to determine which detection equipment they possess and what sweeteners they can currently analyse to ensure the developed method is suitable for use in public analyst laboratories, said FSA.

It added that the method should be validated following the International Union of Pure and Applied Chemistry (IUPAC) guidelines for single laboratory validation and a collaborative trial should also be conducted.
Identification of additives in food

Analytical methods to identify and quantify additives in food are key to the agency's efforts to enforce legislation and protect consumers, said FSA.
“Food surveillance is integral to improving understanding of additive exposure through collation of information on additive levels and usage.”

“This information is needed to monitor additive levels in foods, changes in dietary behaviour and patterns of additive use, and to fulfil European Community legislation requirements for Member States to monitor food intakes to ensure additive use is safe, ie intakes are below acceptable daily intakes (ADIs).”

Stevia on Move
Stevia encabeza las preferencias para el chocolate bajo en calorías

By Stephen Daniells

Beverages formulated with stevia are preferred by consumers over similar products sweetened with sugar or other common high intensity sweeteners, says new research from Croatia.

Cocoa beverages formulated with stevia produced “the most balanced attributes” when tested by a panel of 15 tasters, according to findings published in the Journal of Agricultural and Food Chemistry.

“On the basis of these results, it can be seen that panellists preferred the drinks made with stevia sweetener, because it tasted well, was moderately sweet, and provided a well-balanced flavour and taste, which indicates a great potential of using this sweetener,” wrote the researchers, led by Drazenka Komes from the Faculty of Food Technology and Biotechnology at the University of Zagreb.

On the other hand, the scientists also report that the highest scores for sweetness were observed for beverages formulated with a blend of aspartame and acesulfame K, indicating the potential of different formulations, according to local preferences.

There has been a great deal of excitement about stevia and its high purity component Reb A since the US Food and Drug Administration said it considers the zero-calorie, natural sweetener to be GRAS (generally recognized as safe) in December 2008. This was followed by a positive opinion from EFSA on the safety of stevia in April of this year. Final EU approval is expected next year.

Differentiation must be made between rebaudiside A and steviol glycosides in general. Rebaudioside A, also known as Reb A and rebiana, is a high-intensity sweetener derived from the stevia leaf. It is said to be approximately 200 times sweeter than sugar.

Boosting flavour, maintaining health

Cocoa beverages were formulated using two cocoa powders with various fat contents and a variety of sweeteners, Results showed that none of the sugars and sweeteners affected the polyphenolic content of the cocoa beverage. This is an important measure given the increasing positioning of cocoa products in the health and wellness range.

However, higher fat content of between 16 and 18 per cent in the cocoa powder mixtures adversely affected the total polyphenol, total flavonoid, flavan-3-ol, and proanthocyanidin contents, compared with cocoa containing between 10 and 12 per cent fat, said the researchers.

Results of the sensory evaluation, using the 9-point hedonic scale, showed that there was a preference for the cocoa drinks made with sweeteners and there was a significant difference in the sensory attributes between the experimental mixtures and the control.

“The displayed results indicate the significant potential of using alternative sweeteners for the preparation of cocoa drink mixtures, which may provide good physical and sensory properties and also enhance the already existing beneficial effects of cocoa,”
concluded the researchers.

“Physical Properties and Bioactive Constituents of Powdered Mixtures and Drinks Prepared with Cocoa and Various Sweeteners”

Authors: A. Belak-Cvitanovi, M. Benkovi, D. Komes, I. Bauman, D. Hori, F. Dujmi, M. Matijaec
Iluminando el Mañana

BY KATRINA DIAMONON

To get around the reputation of fats and sugars as 'food villains' in the F&B industry, manufacturers have been introducing a proliferation of products that claim to be low in fat, sugar and calories. However, these diet products did not help in curbing the worsening obesity crisis today, as waistlines continue to increase.



Stevia is the most prominent example of a low-calorie, natural sweetener, and it has been prevalent in Asia for decades.

With the exception of China, consumers in the Asia Pacific region rely on sugars and sweeteners for energy more than they do from fruit and vegetables, according to data obtained from the Food and Agriculture Organization (FAO) of the United Nations. In Japan, consumers obtain 4.7% of their energy from fruit and vegetables, while sugars and sweeteners represent 10.2%. The abundance of low/no sugar products has thus done little to address the obesity issue, as consumers continue to take in a disproportionate amount of sugar and sweeteners.

In the last few years, consumers have shifted from a restrictive (and largely misguided) elimination of sugar in their diet to a careful evaluation of the types of sugar being consumed, according to the findings obtained by Datamonitor's Consumer Survey conducted in August 2008. About 55% of Indians pay a 'high' or 'very high' amount of attention to the types of sugar they consume, compared to a global average of 36%. Similarly, Chinese and South Koreans exceeded the globalaverage, with 44% and 41% of respondents respectively sharing this sentiment.

( We all thank various news agencies for contributing these News Articles on stevia )

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